Kymi Fishing Open 9.-10.5.2014

Kymi fishing Open 2014

Kotkan Perhokalastajat ry järjestää enemmän tai vähemmän kilpailuhenkisille ihmisille jo perinteisen Kymi Fishing Open kalastuskilpailu Kymijoen Siikakosken alueella. Alueelle istutetaan viikon aikana vähintään 2200 kg kirjolohta saalisvarmuuden parantamiseksi.

Pe 9.5.2014 klo 12-16 Yritys/Joukkuesarja

Osallistumismaksu etukäteen maksettuna 140 € (max 3 hlö) ja paikanpäällä maksettuna 160 €
Maksu sisältää kalastusluvan ja kalojen perkauksen. Kolme parasta joukkuetta palkitaan kalastusaiheisin palkinnoin. Lisäksi voittajajoukkue saa kiertopalkintona upean Matti Kurkelan kalastusaiheisen puureliefin.

La 10.5.2014 klo 9-13 Virvelisarja
La 10.5.2014 klo 15-19 Perhosarja

Osallistumismaksu on etukäteen maksettuna 30 €/hlö/sarja ja paikan päällä maksettuna 35 €/hlö/sarja.
Maksu sisältää kalastusluvan ja kalojen perkauksen.

Jos osallistut molempiin yksilösarjoihin, niin osallistumismaksu on etukäteen 50 € ja paikan päällä 60 €.
Kolme parasta kummastakin sarjasta palkitaan kalastusaiheisin palkinnoin. Lisäksi yksilösarjojen parhaan kokonaissaaliin saanut palkitaan Kymi Fishing Oy kalastusmatkapäivällä Kymijoen Ykköspoolille sekä kiertopalkintona upean Matti Kurkelan kalastusaiheisella puureliefillä.

Osallistumismaksujen maksaminen
Maksa osallistumismaksusi viimeistään 2.5.2014 mennessä pankkitilille 800011-71328850 (FI4780001171328850)
Laskun saajaksi Kotkan Perhokalastajat ry ja maksun viestiosaan osallistujan nimi ja sarja/sarjat.
Kilpailukortin saa Munkkisaaren Majan läheisestä kilpailukansliasta perjantaista 9.5. klo 10.00 lähtien.
Paikanpäällä voi myös ilmoittautua kilpailuun, jolloin osallistumismaksu on yksilösarjoissa 35 € ja yrityssarjassa 160 €.

Kilpailusarjojen osallistumismaksuista tilitetään 5€/hlö lyhentämättömänä Kymijoen Villi Lohi ja Taimen yhdistykselle käytettäväksi Kymijoen alaosien kunnostushankkeisiin!

Lisäksi järjestämme VIP-kalastuspäivän. Lisätietoja TÄÄLTÄ

Ilmoittaudu ajoissa!

Toivotamme teidät tervetulleeksi kokemaan Kireitä siimoja Kymijoelle.
Samalla tuette paikallisen kalastusseuran toimintaa.

Tapahtumasta kuvia löytyy TÄÄLTÄ

Lisätietoja antaa:

Pertti Rask
Rahastonhoitaja
Kotkan Perhokalastajat ry
puh. +358 44 2725372

Kilpailun säännöt:

1. Kilpailun nimi on Kymi Fishing Open 2014

2. Kilpailualueena Kymijoen alajuoksun Kokonkosken ja Ruhavuolteen välinen alue.  Kalastus tulee kierrättää siten, ettei yksi kalastaja varaa samaa paikkaa enempää kuin 5 minuuttia, jos paikalle on pyrkimässä muita. Kalastus etenee alavirtaan. Kalastaja saa käyttää vain yhtä vapaa kerrallaan.

3. Kilpailuajat ovat seuraavat:

Pe 9.5.2014 Yritys/joukkuesarja klo 12–16

La 10.5.2014 Virvelisarja klo 9-13

La 10.5.2014 Perhosarja klo 15–19

4. Siirtyminen kilpailualueelle tapahtuu lähtömerkistä Siikakosken läheiseltä parkkipaikalta. Kilpailijoiden on saavuttava Siikakosken parkkipaikan punnituspaikalle 5 minuutin sisällä kyseisen sarjan kilpailuajan päättymisen jälkeen.

5. Palkintosijat ratkaisee sarjoissa kilpailukalojen kokonaispaino. Kokonaiskilpailun voittaa suurimman kokonaissaaliin yksilösarjojen aikana (10.5.2014) kerännyt kalastaja.

6. Kilpailukala on vain kirjolohi. Saaliskalat on toimitettava punnitukseen vain kurkku leikattuna (vain veret pois). Lohi ja taimen eivät ole kilpailukaloja ja ne on päästettävä takaisin jokeen!

7. Pyydyksenä tulee olla perho tai uistin, jolla on selvä liike. Perhosarjassa kalastetaan vain perhokalastusvälinein ja virvelisarjassa käytössä ovat muut heittokalastusvälineet kuitenkin siten että heittopainojen käyttö on kiellettyä. Kalan tahallinen ulkopuolelta tartuttaminen on kielletty. Muualta kuin suusta tarttunut kala on laskettava takaisin jokeen. Onkiminen ja elävän syötin sekä onkitahnojen käyttäminen on kiellettyä.

8. Ruhavuolteen perhokalastusalueella kalastaminen on poikkeuksellisesti sallittua myös virvelisarjassa ja yrityssarjassa sarjaan tarkoitetuilla heittokalastusvälineillä.

9. Kilpailua koskevat protestit on jätettävä kilpailun toimitsijoille viimeistään 30 minuutin kuluessa sarjan päättymisestä. Protestimaksu on kilpailusarjan osallistumismaksun suuruinen summa. Tuomariston päätöksestä ei voi valittaa. Protestimaksua ei palauteta jos protesti on aiheeton. Tuomaristoon kuuluu kaksi järjestäjän nimeämää edustajaa ja kaksi kilpailijoiden edustaja.

10. Ympäristöön ei saa jättää roskia. Kunkin alueella kalastavan on huolehdittava osaltaan roskien poistamisesta luonnosta. Tulenteko on sallittu vain järjestetyillä tulentekopaikoilla. Nuotion tekoon saa käyttää ainoastaan tarkoitukseen varattuja polttopuita. Leiriytyminen alueella on kielletty. Ajoneuvot tulee pysäköidä niille merkityille paikoitusalueille.

11. Jokainen osallistuu kilpailuun omalla vastuulla.

12. Oikeus säännönmuutoksiin pidätetään.

13. Kilpailun järjestäjällä on oikeus tehdä muutoksia näihin sääntöihin.